نخستین محموله دام زنده از مرز رسمی باشماق صادر می شود
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدفرید سپری ظهر امروز در چهاردهمین جلسه قرارگاه امنیت ‌غذایی استان در سنندج، اظهار کرد: صادرات مقوله‌ای است که زمان‌بر بوده و شرایط خاص خود را دارد در این میان صادرات دام زنده مشکلات وافری دارد این مهم برای نخستین بار در استان کردستان به صورت عملی اجرایی شد.

ورق پلاستیک

وی اضافه کرد: امروزه تلاش شبانه روزی همکاران جهاد کشاورزی، پشتیبانی امور دام، دامپزشکی و تعاون روستایی با جدیت اتحادیه شرکت‌های دامداران استان به ثمر نشست و بر اساس این مجوز یک‌هزارو ۱۵۰ راس دام زنده به مرور و با اعمال شرایط قنطینه‌ای صادر می‌شود.

اعطای تسهیلات به دامداران

وی به پیگیری‌های انجام شده در راستای اعطای تسهیلات به دامداران باعنوان دامدار کارت را با عاملیت بانک کشاورزی مطرح کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار به استان اختصاص داده شده است که در قالب کارت‌های ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیون تومانی بسته به تعداد دام موجود هر دامدار در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: به ازای هر راس دام سبک ۳۰۰ هزار تومان و هر راس دام سنگین 700 هزار تومان، برای خرید نهاده در اختیار دامدار قرار خواهد گرفت.

حوضچه پرورش ماهی

سپری نرخ تسهیلات را ۱۱ درصد با بازپرداخت یک ساله عنوان کرد و اظهار داشت: دامداران پس از ثبت‌نام در سامانه سیتا و اخذ معرفی نامه از سازمان جهاد کشاورزی نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در زمینه حمایت از بخش عرضه خصوصا کمک به فعالین عرصه توزیع گوشت قرمز، خواستار اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای قصابی شد، افزود: پس از جمع‌آوری اطلاعات از صنف های مرتبط، بانک‌ها با همکاری و هماهنگی جهاد کشاورزی نسبت به در اختیار نهادن تسهیلاتی که چرخه توزیع را روان تر به حرکت در آورده و دست تولیدکنندگان را درعرضه محصولات بازتر خواهد نمود از هیچ کمکی دریغ ننمایند.

وی تصریح کرد: این موضوع کمک به دامدار است و دام توسط اتحادیه دامداران به صورت نقد خریداری می‌شود و دست دلالان کوتاه شده و حلقه‌های زاید در این میان حذف خواهند شد.

سپری با تاکید بر کمک به امهال و امهای کشاورزان، اظهار داشت: شرایط سال زراعی گذشته کمک مسئولین را می‌طلبد تا دست در دست هم، نگذاریم قهر طبیعت مشکلات مولدین ما را دو چندان کند.

احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در مریوان

وی در ادامه ضمن نوید احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در مریوان افزود: مجوز احداث این پایانه از سازمان توسعه تجارت اخذ شده و بزودی شاهد آن هستیم که تمام امورات مربوط به صادرات محصولات در پایانه یادشده محقق و باید به سمتی برویم که مرز فقط محل عبور باشد.

آب بندی استخر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: این مهم علاوه بر ایجاد اشتغال، بر کیفیت محصولات صادراتی با توجه به این که جدا سازی و بسته بندی محصول در خود پایانه صورت خواهد گرفت کمک شایانی به کسب اعتبار در عرصه صادرات خواهد نمود.

انتهای پیام/2330/71

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: